Un 60% dels centres han perdut mestres


Menys educació
Les partides pressupostàries que es redueixen tenen conseqüències en les persones que treballen a l’educació:
Pèrdua d’ocupació:
  • vetlladors/es, menys contractació, licitació a ofertes més barates amb mala puntuació pedagògica
  • monitoratge, pèrdua de càrrega de treball, modificacions de contractes i acomiadaments
  • ensenyament públic Un 60% dels centres perden plantilla, tot i augmentar el nombre d’alumnes. La pròrroga del pacte d’estabilitat del professorat interí permet evitar una situació similar a la de Madrid o Castilla La Mancha, però hi ha encara personal que va treballar tot el curs passat que no ha obtingut destinació. Reposició al 50% i no substitució de Personal d’Administració i serveis, i personal Tècnic d’Educació Infantil (suport P3).
Pèrdua de condicions laborals:
  • Augment 1 hora lectiva a la pública, que juntament amb la supressió dels reforç de la 6na. hora s’aprofita per amortitzar llocs de treball i reduir plantilles als centres.
  • Es manté la reducció salarial entre el 5% i el 9%, a la pública, al personal de pagament delegat de la concertada, i ara també al personal de pagament directe de les escoles concertades
  • Pèrdua del cobrament del mes de juliol a personal substitut. Pot afectar a més del 50%.
Pèrdua de serveis:
  • Mentre la 6na.  hora es manté a l’escola privada i concertada, a l’escola pública es substitueix aquest suport universal per un suport selectiu a una part de l’alumnat.
  • 0-3, la reducció del finançament de la Generalitat obligarà als ajuntaments a apujar quotes i reduir serveis al conjunt de l’educació.
  • Pèrdua de programes pedagògics: 1×1, 2.0, biblioteques, PROA,anglès. Es limiten, es retarden o es deixen sense recursos.
Parada en la construcció:
  • No hi ha construcció suficient per encabir l’augment de l’alumnat previst (fins al 2021). Persistència de barracons, Increment de ràtios. Sobreutilització dels espais escolar. Condicionament dels programes i organitzacions a la falta d’espai.
Pèrdua d’igualtat:
  • Increment de despesa a les famílies per la supressió de la sisena hora, per la reducció de l’aportació al 0-3, a les escoles de música i arts, per la reducció del pressupost corrent dels centres, per la reducció del suport a les AMPA i activitats extraescolars, reducció de les beques, activitats d’acollida…
Catalunya NECESSITA MÉS EDUCACIÓ
SOBRE LES DADES
La Conselleria dóna unes dades i unes xifres que no coincideixen amb les que els centres i els docents afectats  ens en donen. I contradiu allò que és fonamental: més del 60% dels centres tenen menys plantilla. I trobem centenars de persones que van treballar el passat curs que enguany no han tingut cap nomenament. No són creïbles i a més no estan contrastades les dades que la Conselleria facilita amb les realitats dels centres.
Però en tot cas no podem estar gens satisfets quan les veiem:
-que faltin docents als centres
-que s’incrementin les ràtios
-que s’empitjorin les condicions laborals
-que es perdin serveis que rebien la totalitat d’alumnes
-que faltin professionals de suport, vetlladores, TEIS, personal PAS, i altres professionals de l’educació
-que disminueixi la dotació als centres docents
-que s’amortitzin llocs de treball per la supressió de la 6na. hora i per l’increment de la jornada lectiva.
I que totes aquestes mesures afectin a la qualitat educativa i siguin a càrrec d’empitjorar condicions de treball i qualitat educativa.
Més informació:
Si ets substitut o interí aquest curs o simplement ets a la borsa de substitucions i encara no treballes, participa en l’enquesta organitzada per CCOO en:

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s